Română Maghiară Engleză
Certificate clădiri de birouri

Pentru orice fel de imobil de birouri tranzacţionaţi - vindeţi, cumpăraţi sau închiriaţi - este necesar să existe un certificat energetic eliberat pentru respectivul imobil, spaţiu de desfăşurare a activităţii. Şi în acest sens Legea nr. 159/2013 („Legea 159”) privind modificarea şi completarea Legii nr. 372/2005 („Legea 372”) privind performanţa energetică a clădirilor aduce modificări semnificative în domeniu, inclusiv în ceea ce priveşte obligaţiile deţinătorilor de clădiri.

Legea 159 introduce o serie de noi articole privind obligaţiile proprietarului/investitorului/administratorului ce privesc certificatul de performanţă energetică, astfel:
Investitorul/proprietarul/administratorul are obligaţia de a pune la dispoziţia potenţialului cumpărător sau chiriaş, anterior încheierii contractului, o copie a Certificatului, în scop de informare asupra performanţei energetice a clădirii ce va face obiectul achiziţionarii/închirierii. Sancţiunea prevăzută în cazul încheierii unor contracte de vânzare-cumpărare fără respectarea acestei obligaţii este nulitatea relativă a contractului, conform Codului civil.

Proprietarul are obligaţia de a transmite Certificatul, în original, noului proprietar, la încheierea contractului de vânzare-cumpărare, şi de a depune la organul fiscal competent o copie a Certificatului, la momentul înregistrarii contractului de vânzare-cumpărare sau închiriere, după caz.

Proprietarul/investitorul/administratorul va informa potenţialii cumpărători sau chiriaşi asupra informaţiilor din Certificat referitoare la indicatorii de performanţă, acestea fiind menţionate în anunţurile de vânzare sau închiriere.



Copyright 2013 Perfekt Office
Design & Programming by Valentin Protiuc